Handels- og leveringsbetingelser

Betaling

Meny Kalundborg ApS modtager betaling med VISA-Dankort, VISA, VISA Electron, Mastercard og JCB. Betaling vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes.

Alle beløb er i DKK. Danske kroner og er incl. moms.

Meny Kalundborg ApS bruger en godkendt betalingsserver, der krypterer alle dine kortoplysninger med SSL (Secure Socket Layer) protokol. Det betyder, at man ikke kan aflæse dine informationer.

Afhentning

Alle bestillinger kan afhentes hos Meny Kalundborg ApS på Nørre Alle 133 i Kalundborg inden for vores normale åbningstider. Helligdage, højtider m.v. undtaget.

Vores normale åbningstider

man: 06.00–20.00
tir: 06.00–20.00
ons: 06.00–20.00
tor: 06.00–20.00
fre: 06.00–20.00
lør: 07.00–20.00
søn: 07.00–20.00

 

Reklamationsret

Der gives 2 års reklamationsret i henhold til købeloven. Vores reklamationsret gælder for fejl i materiale og/eller fabrikation.

Reklamationen gælder ikke fejl eller skader begået ved forkert betjening af produktet / ydelsen. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Du skal reklamere indenfor rimelig tid efter du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen være rettidig. 

Meny Kalundborg ApS vil dække returneringsomkostninger i et rimeligt omfang.

Dette gælder ikke for ferske/frosne fødevarer samt kolonialvarer.

Ved returnering
Rettes henvendelse til og reklamationer sendes til:

Meny Kalundborg ApS
Nørre Alle 133
4400 Kalundborg

Refusion

Hvis der er aftalt refusion, så bedes I sende jeres bankoplysninger, så vi kan overføre det aftalte beløb.

Fortrydelsesret

Der gives 14 dages fuld returret på varer købt i vores Webshop.
Perioden regnes fra den dag, hvor du modtager ordren.

Returneringsomkostninger skal du selv afholde.

Fortrydelse skal anmeldes til os senest 14 efter købet og fra fortrydelsen skal I senest 14 dage efter returnere forsendelsen.

Mange af vores varer er ferske fødevarer samt kolonialvarer, og disse tager vi ikke retur jf. Forbrugeraftaleloven § 18, stk. 2, nr 4.

Skulle der være et problem eller fejl på en vare bedes du rette henvendelse hurtigst muligt i butikken med din ordrebekræftelse eller kontakte os på mail. 

Du mister din fortrydelsesret, hvis:

Du bryder forseglingen på varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret.

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du det beløb du har indbetalt os tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilliget i noget andet.

Vi kan tilbageholde tilbagebetaling, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Hvis du fortryder købet og varen ikke er taget i brug eller strider mod  Forbrugeraftaleloven § 18, stk. 2, nr 4. kan varen tilbage leveres til butikken på adressen:

Meny Kalundborg ApS
Nørre Alle 133
4400 Kalundborg

Varens stand, når du sender den retur
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.

Klagemuligheder – oversigt og links:
Har du en klage over et produkt, købt i vores Webshop, kan der sendes en klage til:

Center for Klageløsning
Nævnenes Hus, Toldboden 2
8800 Viborg

Du kan klage til Center for Klageløsning via Klageportalen for Nævnenes Hus: https://kpo.naevneneshus.dk/

Hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land, kan du angive din klage i EU Kommissionens online klageplatform.

Platformen findes her: http://ec.europa.eu/odr
Angiver du en klage her, skal du oplyse vores E-mail adresse: info@domæne.dk

Vilkår for salg af alkohol:
Vi gør opmærksom på, at der i forbindelse med køb af alkohol hos os gælder følgende aldersgrænser: 16 år for alkohol op til 16,5% og 18 år for alkohol fra 16,5% og op. 

Ved afhentning skal gyldigt billede ID fremvises.